juliaeleonor

Alla inlägg under juni 2012

Av Julia - 30 juni 2012 21:28

Hej!

Lördag idag då, men jag trodde det var typ tisdag eller nåt. Håller inte koll på dagarna men det tycker jag inte att man behöver på sommarlovet. 

Jag har inget intressant att skriva om dagen, inget alls. Har bara slöat hela dagen och tyckt synd om mig själv, för ibland att det så jobbigt att vara tjej... 

Tänker skriva om gårdagskvällen istället. Jag kastade ju in ett inlägg från Sara igår men det blir alltid så stört när jag skriver från mobilen plus att ni inte fick veta fortsättningen  på kvällen så den kommer här. 

Jo vi käkade pizza, tog en pyttebit men orkade ändå knappt äta upp den haha. Sen så satt vi en stund framför datorn och flummade... Vid typ halv nio satte vi på valentines day, love it! Åå den är så mysig och man blir alltid glad av att kolla på den. Till den moffade vi chips med bbq-smak, hade aldrig provat den smaken förut men den var jättegod. 

Vid typ halv elva cyklade jag hem och tog det lugnt i soffan. Åt jordgubbar och choklad, ja jag åt typ hela dan igår. haha. 

Nu sitter jag och svettas på vår bastu-övervåning, funderar på att sätta på en film eller nåt. Men jag vet inte om jag orkar hehe. 

Pusss

 

ja jag vet jag har lagt upp dom här förut men dom är fiiina.

   


Av Julia - 29 juni 2012 19:44

Hej på er!Sitter med Mona och Sara och flummar i Saras rum. Innan jag åkte så åt vi kinamat hemma och det satt ju inte fel. Sen när jag kom till Sara så hade ju dom gjort pizza och det kan man ju inte säga nej till så jag sitter här och känner mig lagom mätt. Btw var på stan med syrran ju och gissa vem som tog världens dummaste beslut? Moi ofc. Tog på mig klackar, kunde inte gå alls typ. Egentligen brukar jag inte få ont av dom men eftersom jag var ute och sprang igår och tog en timmes powerwalk med Wille imorse fick jag hyggligt ont i benen. Så det var inte kul. Fikat var iallafall gott, vi gick till espresso house (börjar seriöst känna mig som en stamkund där) och jag tog en chokladboll. Goooott ;)Nej men nu får jag ta och sluta, kan inte sitta och vara osocial när man umgås med folk ju ;) Puss

Av Julia - 28 juni 2012 18:57

Hejjj

Sorry att jag inte bloggade igår. Men jag spenderade lite med min lillasyster Klara och ville inte slösa bort tiden med att sitta vid datan. Vi bakade en massa grejer och bara hade det allmänt mysigt. På kvällen kollade vi på charlies änglar, åt ostbågar och sen så övernattade hon på mitt golv haha. Imorse vakande vi nio och jag satte mig framför vampire diaries med frukost. dagen spenderades i solen men jag märkte att det inte tog mycket alls, plus att det knappt var varmt.

Nu ska jag ut och springa, tycker det är sjukt tråkigt men vad gör man inte för motionen. Orkar inte ta mig till friskis plus att alva är bortrest jag har ingen att träna med där. 

Imorgon bitti ska jag starta dagen med en powerwalk, känns bra. Sen ska syrran och jag till stan och fika. På kvällen blir det filmkväll med brudarna. Bra dag alltså! 

Kram 

 

Av Julia - 26 juni 2012 16:34

Hej alla!

Idag gick jag upp vid nio, lyckades vakna utan alarmet. Stolt ;) 

Sen slöade jag i min sovtshirt fram tills kvart i  tolv, då bestämde jag och Issa att vi skulle ta bussen till stan som gick kvart över. Lite stressigt där med att hinna äta lunch och göra sig iordning, men jodå jag hann.

På stan gick vi första till akademibokhandeln och sen till bibblan (ja vi är boknördar). Fick en gratis bok från bibblan, dom hade en "skriv om 6 böcker så får du en gratis"-grej. Fick med mig "jag saknar dig" så jag blev glad. 

Sen gick vi till gina och där hittade jag en långklänning(äntligen!!) och även en jättefin topp. Dom var på rea så jag blev jättenöjd. Fick även med mig en hårmunk hem och jag älskar den! 

Efter det så gick vi och fikade på espresso house, jag tog kladdkaka och ja det satt ju inte fel! Fast jag kunde typ inte röra mig efteråt hahah. 

Nu är jag hemma och har suttit och flummat med mina systrar. Frida är sjuk stackarn men hon var pigg nog att prata och skratta iallafall ;) 

Jo men det var väl allt, tack för mig. 

           

 

Av Julia - 25 juni 2012 11:16

Hejhej!


Okej, nu är jag orolig på riktigt. Var är sommaren!?

Jag börjar tro att det inte blir någon sommar. Det är tolv grader här och det är snart juli. Det öser ner och det är mer som höst. Om det inte vore för att vi ska till grekland skulle jag officiellt ha panik nu. Fast det har jag ändå när man tänker efter. Vad är det för fel på Sverige!?!? Jag svär, jag flyttar utomlands. Så snart som möjligt. 

Btw, det är en vecka och sex dagar kvar tills jag fyller. Inte för att jag räknar. Woop woop.

Idag hade jag tänkt börja dagen med en powerwalk men har man lust med det eller? Istället tror jag jag ska göra nåt sorts hemmaspa, alltid trevligt. 

Imorgon ska jag träffa Issa, får se vad vi hittar på. 

Kram Julia

 

Av Julia - 24 juni 2012 19:20

         

Av Julia - 23 juni 2012 17:33

Heej!

Sitter här på landet och degar vid datorn. Jag och min faster Sussie blev just spöade av småflickorna i tecknet(dom fuskar på något sätt) så nu förbereder vi oss inför en returmatch.

Utanför regnar det och är kallt så jag har mest varit inne idag, tråååkigt. Jag som förberett mig för en dag på stranden men neej då -.- HATA SVERIGES VÄDER.

Igår var det ju midsommar, och som tur var så var¨det varmt och soligt. Har faktiskt aldrig varit med om en midsommar på landet då det har regnat, det gillar vi.

Vi firade med att åka till ängen i traktor som vanligt. Sen på ängen var det lotter och lekar. Fast jag gick mest omkring, fanns faktiskt inte så mycket att göra men på nåt sätt är det trevligt ändå. Sen åt vi jordgubbstårta och gick och badade. Skratta inte åt mig nu men det var faktiskt mitt premiärdopp i år. Jag lyckades på nått sätt skära mig på nåt vasst på botten och skar upp hela stortån. 

Sen på kvällen åt vi god middag och vid nio gick vi ner till ängen igen. Först spelade vi fotboll och vi vann woop woop. Sen stod vi mest och lyssnade på musiken och fick tusen myggbett.

Ledsen att jag inte bloggade igår men jag hade inget 3G på mobilen och jag hann inte sitta vid datorn.

Nejmen det var väl allt. Puss Julia

Av Julia - 21 juni 2012 18:05

Hejhej! Jag vet att vissa av er har undrat hur det gick... Så här kommer ett litet test! Jag köpte veet debut hårborttagningsmedel igår till mina ben så nu tänkte jag dela med mig av hur bra det var! Det var lätt att använda, plus för det. Man smörjer bara på det på benen med hjälp av skrapan som följer med och så låter man det sitta i ca 5-8 minuter. Sen testar man att skrapa och ser om hårstråna lossnar. Om dom gör det är det bara att skrapa av allt och tvätta benen. Superlena ben! Det finns dock ett litet minus... Huden blir en aning blekare av medlet men jag tycker faktiskt att det är värt det och dessutom så är det sommar, har man tur så är det sol och man kan bara gå ut och fixa till brännan igen. Allt som allt var det väldigt bra och enkelt och jag ger det fyra av fem stjärnor. Det skulle fått fem om man inte blivit blekare. Btw... Sitter i bilen och tråkar. Thank god for music! ;) Nej men nu ska jag väl vara social eller nåt... Men å andra sidan satte pappa just på Björn rosenström så jag kanske fortsätter vara antisocial med musiken. Glad midsommar i förskott! // Julia

Presentation


Julia, 16, Eskilstuna.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards