juliaeleonor

Alla inlägg under februari 2013

Av Julia - 28 februari 2013 23:04

Hej!
Ligger och lyssnar på musik för att slippa höra vinden som viner läskigt utanför mitt fönster. Brukar tycka det är mysigt med idag är det bara läskigt. Har nämligen läst en massa om illuminati, som tydligen är en sekt där man tror på djävulen, asså lucifer, och väntar på att han ska komma till jorden. Anledningen till att jag kollade upp det är för att illuminati har varit så himla mycket i fokus överallt, deras symbol är tydligen en triangel med ett öga, och trianglar är ju något vi alla väl sett överallt, det är jättepopulärt. Nu vet jag lite mer om saken och läste även att om man lyssnar på några av beyonces och lady gagas låtar baklänges sjunger dom om lucifer, typ hail lucifer osv. Mona kollade upp det och tydligen sjunger dom faktiskt så :O
Så himla rädd och nu känns det typ som att den där lucifer ligger under min säng. Jag vet inte ens om jag tror på honom liksom. Men jag tror helt klart på Gud och enligt mig måste det finnas en balans i världen, är Gud det goda borde det finnas något ont. Det är bara så att jag tvekar på vad det onda är för nåt. Får klura på det ;)
Jaha nu blev det här värsta religiösa inlägget vilket inte var vad jag tänkt mig, haha. Tänkte mest berätta att jag pluggat klart för idag, gjorde engelska och skrev 4 sidor på min labbrapport. Nu funkar inte min hjärna längre, har legat och asgarvat hela kvällen åt mig och mina sjuka underbara vänner som hade lite kul på instagram... Hahahah.
Shit vilket långt inlägg det blev. Men en sak till: mitt so-prov idag gick bra, något som jag inte trott. Blev riktigt nöjd! :D
Godnatt!

Av Julia - 28 februari 2013 18:33

...och nej jag har inget i munnen på bild 2 utan det blev nåt skumt med
skuggan bara. Haha.
Om ni skulle vara nyfikna på vad jag gör just nu... Så tycker jag inte ni ska vara det för jag pluggar, som vanligt. Har inte haft såhär mycket att göra sen slutet av åttan, herregud.
Måste fortsätta nu, tänkte bara ta en bloggpaus :P
Puss hej.

Av Julia - 27 februari 2013 21:58

Hejj!
Nu sitter jag och kollar på Mia på grötö, enda stunden på dagen jag slappnar av. Har nämligen haft ett litet schema denna vecka: komma hem och äta mellis, plugga so från fyra till nio, se på tv en timme och sen plugga engelska i en kvart. Längar efter min säng just nu, är helt död i hjärnan. Men hade verkligen vela träna idag, så man kan känna den sköna känslan av utmattning när man ligger i sängen. Åååhhh! Får inte träna förrän på lördag :'(

Gud vad jag älskade vädret idag! Mer sol vill jag ha! Så himla lycklig <3

Av Julia - 26 februari 2013 17:44

Hej bloggis!
Dör här vid mitt skrivbord. Har feta so-provet på torsdag, så pluggar för fullt. Det är på första och andra världskriget plus mellankrigstiden -.- så elakt av vår lärare att sätta allt på samma prov, liksom det är omöjligt att kunna memorera allt. Dessutom kan jag inte träna mitt älskade core på onsdag för att jag måste plugga. Är det något som gör mig förbannad är det när jag inte kan träna pga skolan. Okej att vi ska vara där hela dagarna men lite ledighet ska vi väl för fan få! Inte logiskt att behöva ägna all tid åt skolan -.-
Dessutom kan jag inte träna på fredag heller för då fyller pappa år. Skulle kännas lite taskigt att ba nej pappa du får fira utan mig jag tänker prioritera mina muskler, du får hälsa släkten, hejdå. Såklart är det kul att träffa mina härliga släktingar och äta en massa goa grejer och fira, men liksom en fredag?! Det är ju min och Issas dag när vi tränar boxning och kanske fikar. Och sen ska det vara fredagsmys. Traditioner vet ni! ;)
Ska träna i helgen iaf, så det så! Men måste plugga då med för vi har två prov även till nästa vecka, en labbrapport och en fackuppsats som ska in. Man är ju aldrig fri :'(
Ska ta itu med pluggandet nu.

HAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAJAHAHAHAAHAHAHAH

Av Julia - 25 februari 2013 22:17

Hello :)
Här ligger jag i min säng och tänker, drömmer. Om mode, resor och sånt. Vill bli 18 nununu så jag kan ge mig iväg och tågluffa för jag och mina kära vänner kollade upp såna biljetter och för att resa i TRETTIO olika länder i Europa i en månad kostar det bara ca 3500!!! Hur fantastiskt är inte det?! :'D
Har länge velat göra det för jag vill känna den där känslan av frihet, vill resa runt och upptäcka världen! Fatta Frankrike, Italien, Spanien, England, Grekland, Irland, osv osv. Dom valde vi ut som våra favoriter.
Samtidigt vill jag inte bli 18 för vill inte bli vuxen... Men den tiden kommer sen, nu ska jag leva i nuet :)
Här får ni lite inspiration från weheartit. Godnatt :)

Av Julia - 24 februari 2013 22:04

Solsken, sommar, blommor, vänner, städat rum, familjen, choklad, nya underbara kläder, min säng, weheartit, musik, gossip girl, träning, filmer, rosa, gult, lov, värme, fika, resor, bra tidningar tex frida, landet, högtider, kyssar, reor, mysiga tvprogram, bra provresultat, att baka, sovmorgnar, komplimanger, dagar när man känner sig snygg, bra böcker, Wille, pizza, fredagskvällar, frihet, pyjamas, gå barfota i gräs, sena sommarkvällar, härliga middagar, bio, gå runt på stan och mysa, espresso house, nattliga sommarbad, bruna ben, fina drömmar, grumpy cat, mjukglass, sola, sommarkläder, långa sms-konversationer med speciella personer, att ha på sig solbrillor, promenader, hjärtan, mys, tjejkväll och övernattningar, slappa dagar, mm mm.

Av Julia - 23 februari 2013 19:46

Hej!

Idag har jag haft en riktig toppendag, den bästa på läänge! Vaknade till solsken vilket gjorde att jag redan då insåg vilken härlig dag det var. Efter en härlig frukost åkte jag till tuna med mona, sara och issa för att gå på garagesale. Den var rent ut sagt skitdålig, dom hade inget intressant alls så vi åkte snabbt tillbaka till stan. Där så inhandlade jag välbehövligt godis, vi gick runt i affärer och till mcdonalds där jag åt det bästa: pommes, chokladmuffin och cola. Sååå värt. Jag köpte med mig ett skal hem, direkt jag fick syn på det inne på glitter insåg jag att det var vad jag sökt efter hela mitt liv :) Såhär ser det ut:

 

Fiiiint va? :)

När jag kom hem åt jag en härlig semla och tog sen itu med mitt rum, vårstädning! Nu är det jättefint, blev verkligen nöjd :) här är resultatet!

       

 

Nu väntar melfest tillsammans med detta :)

 

Ska försöka ha lite mer av såna här positiva inlägg, det har varit lite dålig stämning här på bloggen vilket såklart beror på mig. Jag ska helt enkelt försöka vara lyckligare :) Puss puss!  

 

Presentation


Julia, 16, Eskilstuna.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20
21
22
23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards