juliaeleonor

Alla inlägg under augusti 2012

Av Julia - 11 augusti 2012 18:16

Hejhej!
Ligger och lyssnar på musik och kollar bilder på weheartit. Har inget inplanerat ikväll utan ska väl bara ta det lugnt.
Jag och Cajsa ska ses nån dag och kolla på bridesmaids, och uppföljaren som vi ska hyra :D Vi förbereder oss på att dö av skratt eftersom bridesmaids är den roligaste filmen som någonsin gjorts och uppföljaren, Friends with kids, antagligen är lika rolig den.
Jag tänkte att ni skulle få några vackra bilder som lite inspiration så här kommer dom.
Ha en bra lördag alla fina!

Av Julia - 11 augusti 2012 13:21

Hej!
Jag och Cajsa har satt oss på en bänk i erikslund. Jag har faktiskt varit duktig och endast köpt skor, som jag faktiskt behövde. Mina ballerinor har av någon anledning krympt? Så jag behövde nya trots att de gamla köptes denna sommar.
Vi har även fikat lite, chokladboll och cola mumsmums :)
Hörs senare!

Av Julia - 10 augusti 2012 23:05

Hej!
Har lagt mig med minidvdn i sängen och ser på twilight, kände för en film och det blev denna...
Idag var en vanlig dag, började med vampire diaries och frukost, sen gjorde jag inget speciellt, bara gick med Wille och bakade kladdkaka med klara, sen kom mamma hem, då åkte vi till tuna park och coop. Letade ballerinor på tuna men jag hittade inga så jag får väl fortsätta sökandet.
Imorgon ska jag hänga med Cajsa och hennes familj till Västerås :D dom ska till Ikea och vi till erikslund :) Kommer bli en jättebra lördag känner jag!
Nej men nu ska jag återgå till filmen.
Hörs imorrn!

Av Julia - 9 augusti 2012 21:06

Hejsan! 


HEMMA IGEN! Haha. Det som slog mig när jag kom innanför dörren i eftermiddags var att hallen såg ovanligt tom ut. Vad det borodde på var att... våra kaniner är borta. Under tiden jag var borta så gavs dom bort, Ja jag visste ju om att dom skulle det men ändå. M&P tyckte att dom skulle få det bättre hos dom nya ägarna, som är några kompisar till familjen. Och det är väl sant, visst vi tog hand om dom men man hade så mycket annat för sig så dom blev lite bortglömda... Fast jag älskade dom iallafall, så det så. Men det känns bra att man vet att dom kommer få det bra hos våra kompisar, så att man inte ger bort dom till nån som har dom som ormmat eller nåt.

Nino var min älskling, Han är stor som en hund och ser ut lite som en pälsig boll, men så söt så. Han var en fegis, men ändå riktigt cool. Sen har vi Fifi, som var en aggresiv liten brud men ändå söt. 

Tänkte lägga upp några bild på dom. Jag gissar att ni kan räkna ut att den lilla bruna är Fifi och den stora fläckiga är Nino. 

 

Först ut är nino som fullvuxen och fifi när vi nyss skaffat henne. Lite skillnad va?;)

 

<3

     

Av Julia - 9 augusti 2012 11:56

Hejj!
Vi sitter i bilen nu, jag, Issa, farmor och farfar. Är jättetrött och jätteuttråkad. Har försökt sova men det gick inge vidare, jag kan aldrig sova i bilar och liknande. Så jag bestämde mig för att göra ett litet blogginlägg.
Igår kväll vid tio tog jag och Issa cyklarna och drog till stora badet, en fin badplats på landet. Det var helt underbart vackert, det var mörkt och månsken och så fridfullt. Vi badade inte för det var endast 10 grader i luften och även om vattnet kändes varmt som i ett badkar så doppade vi bara fötterna, jag vill inte bli sjuk till Rhodos och Issa var förkyld. Men väldigt mysigt hade vi. Tog en massa bilder som jag ska kolla igenom när jag kommer hem, ni kanske får se någon om nu har tur ;)
Jag hör av mig senare!
Kram

Av Julia - 8 augusti 2012 18:59

Hejj!
Jag och Issa sitter nu på altanen och väntar på att middagen ska bli klar, farfar grillar kycklingben och vi fixade pommes och sallad. Yummy :)
Tidigare idag så var vi i Grisslan, vi köpte glass och gick vid hamnen, som är jättevacker. Vi besökte även en liten affär, som jag har varit i förut när jag varit i grisslehamn, den är som en liten bod med söta grejer som drömfångare, ljuslyktor, muggar mm. Det tillhör även en liten bok-bod till den där det finns en massa billiga böcker, och boknördar som jag och Issa är så gick vi såklart in dit, och LYCKA jag hittade två "house of night"-böcker för endast 20 kronor styck! :D
Förresten så är jag ledsen för att jag inte bloggat med jag har haft skrivkramp och inte orkat... Issa och jag har det iallafall jättemysigt här, enda nackdelen var att vädret har varit rätt sopigt, men idag fick vi äntligen sol! :D
Igår var vi i Norrtälje och fikade, mycket trevligt :)
Sammanlagt har vi kollat på 6 filmer, och det blir ännu fler ikväll, haha. Hittills har vi kollat på american pie 1,2,3,4, mamma mia och i am number four. Ikväll blir det american pie 5 och nån annan kul.
Hör av mig imorrn när vi kommit hem nån gång. Pusss


Av Julia - 6 augusti 2012 13:48

Hej!!
Just nu sitter jag och Issa på bussen mot norrtälje!!! :D vi började våran resa imorse genom att ta bussen till stan klockan kvart över nio. När vi kom ner gick vi till godisland och därefter till tågstationen. När vi kom fram till Stockholm gick vi runt och chillade, och jag letade efter Maria Montazami som är i Stockholm just nu men tyvärr såg vi inte henne.
Sen gick vi till McDonalds och åt snabbt, och därefter begav vi oss till tunnelbanan. Vi råkade gå ner på fel ställe, vid hötorget, men det löste vi snabbt genom att ta tunnelbanan därifrån till t-centralen, och från t-centralen hoppade vi på det rätta. När vi kom ut från tunnelbanan stod bussen där och väntade på oss, så nu sitter vi här och har det allmänt härligt!
Framför oss väntar några mysiga timmar i Norrtälje innan bussen till landstället går. Resan var inte alls lika krånglig som jag trodde och allt gick väldigt smidigt faktiskt :)
Jag ville bara meddela att mitt liv är underbart just nu!
Pussss

Av Julia - 4 augusti 2012 21:16

Heeej
Jag orkar inte hålla på och blogga hela tiden, lever hellre livet, för det är så härligt här på landet.
Idag har det varit en av de bästa dagarna på hela sommaren, ja kanske den bästa faktiskt. Egentligen var den väl inte så speciell, det var en äkta "sommardag" bara, vilket är underbart eftersom det aldrig är det i detta land. Men hursomhaver, solen lyste, vattnet var varmt, och jag fick till&med lite färg. Dagen spenderades på stranden, badade och solade och vattnet var jätteskönt. På eftermiddagen åkte Frida och jag vattenskidor, och jag kan stolt säga att jag kom upp på första försöket ;) Man känner sig rätt grym när man glider fram där ovanpå vattnet som Jesus. Ja det är verkligen superkul att åka vattenskidor. Just nu sitter jag på altanen med mamma och myser, nyss var vi på stranden där mins systrar och min kusin badade, dock så badade inte jag för jag tyckte det var lite kyligt. Fast ikväll så ska jag bada ;)
Igår kväll gick vi nämligen till badet och tog ett nattbad, vilket vi ska göra ikväll med. Det var den vackraste upplevelsen jag varit med om, jag lovar. Månen var nästan full och sken över oss, vattnet var varmt och mitt humör kunde lätt beskrivas som lyckligt.
Imorgon ska vi åka hem vilket känns trist men det gör inget för PÅ MÅNDAG DRAR JAG OCH ISSA HIT.
Det ska bli grymt härligt!
Nejmen nu ska vi äta glass och hallon, så hoppas ni enjoyed mitt långa inlägg och puss hej.
Ps. Här kommer min härliga tid i bilder :)

Presentation


Julia, 16, Eskilstuna.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards