juliaeleonor

Alla inlägg under september 2012

Av Julia - 15 september 2012 19:54

hej!

 

åh, jag fick en impuls att kolla på en video om christian the lion, den otroliga historien om två killar som räddar en lejonunge som får växa upp med dom, som sen måste släppas ut i afrika, och slutligen the big reunion... 

storbölade genom hela videon. så otroligt vacker och fantastisk historia, så jag kände att jag måste dela den på bloggen. såg en annan video om det här för några år sedan, och plötsligt kom jag och tänka på den. och ja, jag grät som en galning och log på samma gång. ni måste se den här för den är så fin. (ta fram näsdukar).

xoxoxo

Av Julia - 15 september 2012 16:24

Hej,

 

Wow, äntligen ett blogginlägg från datan, händer inte ofta. Men har hållt på och redigerat mina spotifylistor, har bara två st nu, tog bort asmånga men kände att det var onödigt att ha en massa som jag ändå inte lyssnar på. De här två listorna är iaf mina bebisar och de innehåller kära låtar som jag älskar. Hursomhelst så fixade jag listorna, la till några låtar och så har jag även laddat ner lite musik till min iphone, så när jag ändå satt vid datan tänkte jag att jag lika gärna kan blogga. 

 

Idag åkte jag och mamma till stan med klara & hennes kompis och åt på mcdonalds innan vi lämnade av dom på bion. Sen gick jag och mamma runt på stan och hade lite mor-och dottertid. Gick till myrorna och hittade två st böcker:

 

och så hann vi med h&m o lite annat. 

Tog sen bussen hem och köpte en frödinge kladdkaka (<3<3).

 

Hade ju skolfoto igår. Fick en satans skitplats längst ut på bänken längst bak SOM VARENDA JÄKLA ÅR och höll på att ramla ner, såg väl helt störd ut. Porträttfotot kändes inte direkt bra heller. Det vilar nån förbannelse över skolfotot för innan det, när man kollar sig i spegeln, ja då ser man helt normal ut, men så fort man hamnar framför den där kameran, ja då ser man ut som jag vet inte vad!? 

 

Nä men ska gå och laga middag med mamma nu, potatisgratäng :'D

Ha en bra lördag vänner!! 

 

 

 

Av Julia - 15 september 2012 11:52

Av Julia - 12 september 2012 21:01

Hejsan!
Käkade pizza till middag idag, som ni nog förstår på rubriken. Ja, det satt ju inte fel direkt.
Sara och jag sökte ju prao idag. Inget napp. Antingen var dom fullbokade eller så tog dom inte emot prao. Det kommer väl sluta med att jag städar skolans toaletter eller nåt sånt skit. Me nej, nu ska vi inte vara pessimister.
Det är bara det att jag inte kommer på vart man kan fråga. Vill helst vara i en klädaffär. Om ni har något tips, SNÄLLA KOMMENTERA FÖR JAG ÄR DESPERAT.
Sorgligt nog måste jag nog snart lägga mig för jag somnar snart. Jag kan av någon mycket irriterande anledning inte sova på nätterna, utan jag vaknar hela tiden. Så jag känner mig lite utmattad.
Nej men nu ska jag ta och borsta tänderna :)
Byebye
Ps. Här får ni en bild på mig, och en på min pojkvän.

Av Julia - 12 september 2012 15:49

Hej!
Sitter på bussen mot stan, ska möta Sara och vi ska gå och leta prao.
Tänkte fråga på lindex och om inte det går, typ gina eller nåt sånt. Det vore ju väldigt trevligt om vi får tag på praoplaser, annars så vet jag inte vart man kan vara... Vissa har ju kontakter på roliga ställen, men inte jag inte.

Sara har sånglektion och ringde just och sa att hon var försenad, så jag hoppas att det bara är lite så jag slipper vandra runt ensam på stan, inte det roligaste...
Nu är det så att jag har extremt tråkigt, så jag tänker babbla om en massa saker nu, men ni är iallafall varnade!
Rätt skön dag idag. Matte, bild, svenska, lunch + håltimme och sen lite plugg. Men jag insåg att det redan är onsdag, det var nyss helg och jag bävade inför ännu en skolvecka. Men nu är det bara två dar kvar, och sen heeeelg :D
Imorgon är det dessutom konfirmation och umgdomsgrupp vilket gör dagen roligare.
Men guuud bussen är full med en massa vrålande småungar, snacka om irriterande! Bara att höja volymen på musiken.
Nej men nu ska jag inte störa er mer med mitt babbel.
Puss o hej

Av Julia - 11 september 2012 21:08

Gaaah vad arg jag blir! House går inte idag för det är någon förbannad fotboll istället! Här har man sett fram emot att jag och pappa ska se house, och SÅ ÄR DET INTE HOUSE DENNA VECKA?? Nej nu jäklar ska jag skicka hatbrev till kanal 4. Eller gå och sova och lugna ner mig kanske är en bra ide...
Godnatt hörni.

Av Julia - 11 september 2012 19:07

Hej!
Har klippt mig nu, eller ja för 2 timmar sen.
Lustigt nog tog klippningen bara 10 min?? Skumt. Men är klippt nu iaf.
Haha, känner att jag skriver kortfattat, men har ingen blogglust så lev med det ;)
House ikväll! Can't wait.
Hejdå

Av Julia - 10 september 2012 19:22

Halloj!
Ska väl berätta lite om helgen. På lördagen var jag som sagt på lager 157. Senare var vi lite här och var, jag mamma Klara och Frida alltså. På kvällen åkte mamma och Klara till farmor och farfar för mina kusiner o faster var där. Hade gärna träffat dom men Frida var lite småsjuk så vi stannade det hemma, men det var lika trevligt det. Vi tände en massa ljus och så hade vi världens underbaraste film, new years eve, och godis, chips och kladdkaka så vi klarade oss bra, och kvällen var supermysig.
Igår gjorde jag inget speciellt förutom att träna med Sara, men det var iallfall kul. :)
Så, imorrn ska jag klippa mig. Mitt hår blir så galet fult när det måste klippas, så jag bokade klipptid akut i torsdags, kan inte ens ha utsläppt hår nu så längtar verkligen till min klipptid, imorgon kl 17. Ska även ha utvecklingssamtal imorgon. Är ju som alltid lite nervöst, haha, men det går nog bra.
Ja, det var nog allt för denna gång.
Pusssss

Ps. Bjuder på några olika bilder från weheartit.

Presentation


Julia, 16, Eskilstuna.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards