juliaeleonor

Alla inlägg under september 2012

-

Av Julia - 8 september 2012 22:59

Av Julia - 8 september 2012 17:24

Hej!
Har parkerat mig i soffan för att kunna hålla uppsikt över åskan. Vem trodde att det skulle åska i september, när det inte ens är varmt? Inte jag iallafall.
Nu började det regna också.
En aning rädd här, haha. Herregud, det blev ju kolsvart ute nu också!
Och så blixtrar det utanför fönstret... En km bort enligt senaste blixten.
Hjälp.
Annat ämne. Var på lager 157 idag, fick med mig lite trevligt hem. Men orkar inte visa bilder, ni lär väl se när jag har på mig det.
Förresten, är det bara jag som har lite åldersångest? Jag och Sara satt och kollade på småbarnen häromdagen, och de var så... opåverkade. De är snälla, färgglada och deras största problem är vem de ska leka med efter skolan. Till skillnad mot oss tonåringar, som är så bundna av alla krav i samhället, och som måste passa in, och dessutom består våra liv av att plugga... Är det något jag ångrar så är det att jag inte njöt mer av min barndom, hela tiden ville man bli äldre och större. Man skulle passa på och njutit mer!
Fast samtidigt älskar jag att vara tonåring, och jag har ingen lust att bli vuxen. Så därför är jag lite kluven, jag längtar tills gymnasiet samtidigt som jag inte gör det därför att det känns som ett kliv in i vuxenvärlden. Tiden går för snabbt.

Haha, ville bara dela med mig av den informationen.
Ha en fortsatt bra lördag!

Av Julia - 6 september 2012 15:08

Isn't it beooootiful?

Av Julia - 6 september 2012 13:38

Hejj!
Har inget att göra så jag slänger in ett inlägg.
Vi har en håltimme på typ en och en halv timme framför oss. Slutar egentligen inte matten förrän tio i men jag blev klar med uppgifterna så nu väntar jag på att Sara också ska bli det, sen hålis.
Sen slöjd. Ska försöka sy en jacka... Får se hur det kommer gå men jag har en bild som jag vill att den ska vara, riktigt supersnygg.
Efter skolan idag cyklar jag och Sara till frissan här i skogstorp, jag måste boka tid till på fredag för mitt hår är totalt hopplöst och då vet man att det är klippdags. Anledningen till att Sara är med är för att vi ska direkt till konfirmationen, vi är ju ASSISTENTER numera ;))
Här kommer en bild på fina jackor, den jag ska försöka göra är den längst ner i mitten.
Ha en bra torsdag allihopa!

Av Julia - 4 september 2012 22:03

Hej för tredje gången! Okej, så nu blir det tredje inlägget... Skit i det där att jag skriver varannan dag, det blir så att jag skriver när jag känner för det!
Just nu blev jag bloggsugen och ville bara berätta att house-avsnittet var jättebra! Kommer definitivt fortsätta kolla. Har kollat på varenda säsong så det vore ju synd att inte kolla på den sista ;)
Godnatt!

Av Julia - 4 september 2012 20:33

Haha, jag som skulle blogga varannan dag... Men nu har jag faktiskt nåt att skriva om. 

Jag tänkte dela med mig av ett musiktips. Detta är min favoritlåt för tillfället, även om jag redan lyckats tjata ut den lite. 

Hursomhaver, den heter A Drop in The Ocean och artisten är Ron Pope. 

Om ni lyssanr på den kanske några av er känner igen den, den var nämligen med i vampire diaries, i det avsnittet där Stefan ringer Elena, ja ni andra vd-nördar fattar säkert vad jag menar. Den är sjukt fin och ni borde verkligen lyssna på den! 

 

Av Julia - 4 september 2012 18:37

Hejhej!
Har försökt blogga ungefär varannan dag nu och det går ju rätt bra. Bloggar jag oftare kommer ni bara få en massa trista inlägg som inte handlar om något, så vi kör på ca varannan dag(ibland kommer jag inte hinna ens det men det märker ni ju).
Så, tisdag idag. Veckan har nyss börjat men jag känner ändå att den går snabbt.
Rätt jobbig dag idag, vi går till fyra så det blir många lektioner, men nu är jag hemma och skolan är glömd.
Det är house ikväll! Förra avsnittet var inte så jättebra så jag hoppas att detta avsnitt har mer att bjuda på ;)
Imorgon är det en rätt skön dag, vi har tre lektioner på eftermiddagen och eftermiddagen spenderas med plugg och vänner då vi har valt studietid som elevens val. Väldigt smart faktiskt, det finns ju roligare saker som tex zumba att välja, men på det här sätter slipper man plugga så förbannat när man kommer hem :)
På kvällen ska jag gå på yoga! Dom har börjat med det på Friskis och eftersom jag har kort är det bara att gå dit och köra :D Ska bli kul!
Här kommer en bild på hur jag såg ut idag.
Ha en bra kväll!

Av Julia - 2 september 2012 14:05

Hejjjj!
Sååå igår så shoppades det!
Jag är grymt nöjd med det jag köpte.
Det blev två stickade tröjor och en annan. Bilder kommer längst ner!
Nu är jag på väg till min gammelfarmor för att fika, sen ska jag hem och kasta i mig middag och sedan blir det friskis.
Och efter det ska jag träffa Cajsa. Så är lite fullbokad idag ;)
Sen så är helgen slut... Det gick snabbt som vanligt... Men det var iaf en bra helg!
Ha en fortsatt bra söndag!

Presentation


Julia, 16, Eskilstuna.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards