juliaeleonor

Alla inlägg den 14 december 2012

Av Julia - 14 december 2012 18:47

Om jag kunde så skulle jag vrida tillbaka tiden. Till tiden det var sommar, och jag var lycklig. Till tiden då jag fortfarande hade chansen att göra det rätt. Så det skulle vara vi, och jag skulle slippa välja att göra de misstag som jag gjort sen dess. Jag skulle vara den lyckligaste, och allt skulle vara perfekt. Men vintern kom, och vi sveptes in i is. Solen förvann och världen blev kall. 


Mår dåligt när det är så kallt och mörkt. Solbrännan är borta och kvar finns en blekhet som ser sjuk ut. Usch. Visst är det rätt mysigt med snön, men i ärlighetens namn så har jag nästan tröttnat redan. Eller, visst vill jag att den ska vara kvar, för det är inte jul utan snö. Men samtidigt saknar jag sommaren så det gör ont. Jag mår bäst när det är sommar, that's the truth. Att det är så ljust, och friheten! Älskar att slippa skolan och allt jobbigt. Bara stanna uppe hela nätterna och det spelar ingen roll. Mysa på landet med släkten. Äta glass på torget med vännerna. Grilla hela tiden. Ligga i solen och läsa med bra musik. Leva livet i grekland. Bara ta det luuugnt!


Samtidigt som jag skriver detta så lyssnar jag på julmusik och det känns lite motsägelsefullt, men whatever. Älskar julmusik! Det jag gör nu är degar med syrran och väntar på att resten ska komma hem med pizza, vilket verkar ta en himla tid... Hungrig är jag. 


saknaden...

 

 


Presentation


Julia, 16, Eskilstuna.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards