juliaeleonor

Direktlänk till inlägg 31 december 2012

året som varit

Av Julia - 31 december 2012 16:54

Tänkte skriva lite om året som gått. 

Januari- rätt dålig månad såvitt jag minns. Deppig och sådär, iaf när skolan började, slutet på jullovet var superhärligt såklart.

Februari- också deppig, mycket jobbigt med kompisar. Enda bra var sportlovet. Finns inte så mycket att skriva om februari, gjorde inte nåt storslaget direkt. 

Mars- Pappa fyllde 40 så det var fest. Mycket prov, har jag för mig. Annars var det väl okej en okej månad för det började ju bli vår. 

April- skaffade min bebi- iphone. Bästa ever. Firade påsk som vanligt på landet, älskar't. Åkte på konfa-läger, ett härligt minne. Gud vad kul vi hade! Vi hade ju bästa gruppen såklart. Annars var det lite struligt denna månad, bland kompisarna. 

 

   Maj- Saker blev äntligen bättre i vänskapskretsen, dock efter ett stort bråk haha. Skaffade blogg, grymt beslut!

Pluggade tills jag stupade, den värsta pluggmånaden jag nånsin vart med om! Solade på bänkarna i skolan. Hade avslutning med konfirmationen, det var så fint. Konfirmationen gjorde åttan mycket bättre, fick tillbaka gamla vänner och fick nya.

   


Juni- fick mitt efterlängtade sommarlov! Solande så fort solen kom fram men det var ju inte ofta. Åkte upp till landet och firade midsommar. Tog första doppet. Skar upp foten. 

 

Juli- firade att jag fyllde 15! Träffade vänner och var uppe halva nätterna. Gick på malma marknaden. Fikade på espresso house. Skaffade mina fina gråa converse. Åkte till Stockholm och shoppade.  Åkte till skara sommarland över en dag med mamma och systrarna.

   

Augusti- min bästa månad 2012. Hängde på landet, först med familjen och sen Issa. Mycket bra hände på landet: kräftskiva, nattliga bad med syskon och kusiner, och några få perfekta sommarlovsdagar när det faktiskt var soligt, så då hände vi på stranden och solade och badade, och så grillade vi och åkte vattenskidor. Åkte till grekland, så himla lycklig över den resan! Shoppade massor, solade massor, åt i extrema mängder och spanade in snygga servitörer (en såg exakt ut som en yngre orlando bloom-och ni bör veta att jag älskar honom). Och badade såklart. 

    

September- vande mig vid att vara en nia och att behöva plugga igen. Shoppade höstkläder. Drack varm choklad. Blev assistent till den nya konfa-gruppen. 

Oktober- Hade  ett läger med gamla konfa-gruppen, och ett med nya. Vi åt tacos, kollade filmer och snackade. Bråkade med rektorerna om halloween-discot, vi elever förlorade. Firade mamma med ännu en 40-årsfest eftersom hon också fyllde det. Hade höstlov och åkte till Stockholm med Sara. Hade världens bästa tjejkväll någonsin! 

   

November- herregud den här månaden bara försvann. men jag köpte julklappar, firade Frida som blev 13 och fick julstämning. 

December- mysig månad, lyssnade på julmusik, pyntade och sådär. Julafton, väldigt nöjd! Shoppade på rean. Och sista dagen idag då, känns bra faktiskt.   

 

Puss puss 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 14 augusti 2013 16:53

Imorse gick jag upp vid nio, kollade på teen wolf samtidigt som jag åt frukost och sen satte jag igång med att göra en ny blogg. Har nämligen bestämt att jag ska blogga på devote i fortsättningen, mina kära vänner bloggar där och jag kände att det är...

Av Julia - 10 augusti 2013 23:29

Så det blev ett inlägg ändå. Är sur och irriterad och vill hem. Det är mysigt här och jag älskar landet men man blir uttråkad när det är dåligt väder och kallt och man sitter fast inomhus med dåligt internet. Och så är alla ihopträngda på samma yta...

Av Julia - 8 augusti 2013 17:28

Hej bloggen! Sitter i bilen påväg mot landet. Har nyss lämnat Uppsala där vi bland annat var på Ikea och köpte en stol till mitt skrivbord för min har gått sönder. Fick en jättefin som jag kan visa er när jag är hemma igen. Vi var även på McDonalds...

Av Julia - 7 augusti 2013 21:34

Idag har jag: städat rummet och övervåningen, träffat mormor som kom hit, promenerat, kört kubb med familjen, och nu kollar jag och Frida på american pie som går på tv. Hittade några fler trevliga bilder från Grekland som jag inte lagt upp, så hä...

Av Julia - 7 augusti 2013 01:41

Hej! Har haft en mycket bra kväll, det började med att jag träffade Issa vid halv nio. Vi cyklade runt, hängde på skolgården och bara chillade. Sen lyckades vi övertala Jesper och Anton att dom och de andra killarna skulle komma till oss :) så dom ...

Presentation


Julia, 16, Eskilstuna.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards