juliaeleonor

Alla inlägg under december 2012

Av Julia - 5 december 2012 15:43

Hej och hopp! Överlever ni därute?
Blev fett rädd när jag tänkte på att det här kanske är början av världens undergång?! Det är helt galet vilket väder det är!! Snöstorm som heter duga, skolan fick skicka hem alla och all trafik är avstängd vilket gör att några måste sova i skolan :O Hur sjukt är inte det?!
Och så tycker jag synd om Cajsa som sitter fast på Eskil eftersom alla bussar är avstänga :'(
Usch nej, detta är WAY TOO MUCH SNOW!

Av Julia - 4 december 2012 20:03

Är helt slutkörd! På förmiddagen efter hkk hade vi sista chansen att skriva klart no-uppsatsen och jag satt och försökte resonera om mina resonemang om källkritiken!? Efter det var det förhör på engelska verb.
En snabb lunch på tio minuter, och sen sistaminuten-plugg innan det var dags att koppla om hjärnan till religion. Provet gick väl sådär :/ Sen till spanskan för att ha muntligt prov, till min stora lycka fick jag A och nu har jag A i både spanska och engelska :'D
Efter det var det matte... Som inte blev så mycket matte, vid det laget var vi alla så slutkörda att vi bara skrattade.
Den här kvällen tänker jag inte göra nååågonting, ska bara njuta av att vi inte har nåt att plugga!
Puss och hej

FML

Av Julia - 3 december 2012 15:44

Ojojoj, där blev mitt liv ännu sämre. Kom hem och möttes av en kräksjuk mamma... Inte okej! Magsjuka är den värsta sjukdomen som finns, är det något jag har fobi för så är det spyor. Tänker leva på övervåningen i några dar nu och undvika att bli sjuk!
Dessutom insåg jag att vi har FYRA grejer till imorrn; so-prov, no-inlämning, engelska-verb och muntlig spanska -.- DÖDA MIG BARA!
Men det här är snart över som tur är!
Ska ta och plugga till jag stupar nu... Vi hörs om jag lever :*

D':

Av Julia - 2 december 2012 14:57

Tjeeena!
Idag vaknade jag vid åtta (damp) och gick upp strax efter det.
Kom nyss hem från stan, fick med mig några få julklappar, en till mormor och en till mig ^^ Fick även en klänning av mamma som jag planerar att ha på nyår, ni får inte se den än men den är skitläcker :D
Har fortfarande julklappar till alla mina vänner och syster att köpa, dom är kluriga...
Men jag har fortfarande plugg att göra, så puss hej!

Av Julia - 1 december 2012 19:39

Cajsa utmanade ju mig på en 11-frågor utmaning så nu gör jag den. 


Vad gör dig glad? 

Det finns ju tusen saker men några av dom är sommar, choklad, väääänner såklart, bra hårdagar, shopping, jul, grekland, komplimanger, övernattningar, weheartit, lov, landet, sol, osv osv. 

Vad gör dig ledsen? 

bråk, deprimerande musik som marvins room (är besatt av den tack vare cajsa), när mina vänner är sjuka och dissar mig i skolan, idiot-killar, skitsnack, dåligt betyg, månaderna mellan julen och våren  mm.  

 

Tror du på gud?

Den här frågan har jag funderat på hela livet och jag har kommit fram till att jag oftast gör det. Ibland tvivlar jag, det känns som att folk hittat på gud för att dom behöver någon yttre makt att lita på men sen så kommer jag till konfan och träffar vår präst karin och då tänker jag att han/hon finns nog ändå för karin är typ som gud.


Vilka tio saker skulle du ta med dig till en öde ö?

Helst skulle jag ta min iphone men det vore onödigt eftersom man inte kan ladda den... Så typ kläder, necessär, mina vänner, massa mat, solbrillor, bikini, kniv, musik, tält, kudde. 


säg tre saker du tycker om med dig själv. 

Mitt lockiga hår, att jag är så himla rolig och att jag vet vad jag vill och det kan ingen annan styra över. 

 

Har du någon fobi? 

Ja, det är klart. Den värsta är rävar, det finns inget värre. Sen kommer spindlar, ormar, åska, osv... Kan man räkna rädsla för att bli sårad och deprimerad som fobi, för det är något jag är väldigt rädd för. 


Om du fick byta liv med någon för en dag, vem skulle det vara och varför?

Åhh då väljer jag Keira Knigtleys roll Elizabet Swann i Pirates of the Caribbean, hon är cool och snygg och får kyssa Orlando Bloom ;) Det verkar vara så grymt att vara pirat, värsta friheten, och så får hon ha korsetter i ettan, finns inget finare :') 


Vad skulle du göra om du vann 1 miljon? 

Jag skulle ta med min familj och vänner och bosätta mig i ett strandhus i kalifornien. Sen skulle jag gå på en enorm shoppingrunda! 


Vad stör du dig på hos vissa människor? 

När dom tror dom är så förbannat snygga och populära men egentligen är dom bara töntiga. Och när folk är nedlåtande mot mig, det är det absolut värsta jag vet. Och även när folk tror dom vet ALLTING. 


Vad tror du händer efter döden? 

Jag tror man återföds eller hamnar i himlen, man kanske får välja. 


Om du fick 3 önskningar, vad skulle du önska dig? 

Att mitt hår var längre, att jag var ca 7 cm kortare och att det var fred i alla länder. 


Utmanar Issa, Sara, Frida och andra som behöver nåt att blogga om :)

Pusssssss


 

Av Julia - 1 december 2012 17:23

Tjenis!
Vaknade utav någon förbannad anledning kl 7 imorse och lyckades inte somna om förrän 9, då hann jag bara sova i en kvart innan det var dags att gå upp, för vi skulle till stan. Väl på stan gick vi runt i affärer och på julmarknader och det var mysigt fast jag inte köpte en enda julklapp.
Nu har vi nyss bakat lussebullar, mina blev bäst såklart ;)
Insåg nyss att jag måste pluuuuuggaaaa, så nu sitter jag här och ska skriva en no uppsats, orkar inte! Och så är det religion också...
Hade totalt förträngt detta, så det kom som en chock när jag kom på det :'(
Men måste verkligen ta tag i plugget nu, önska mig lycka till!

Presentation


Julia, 16, Eskilstuna.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards