juliaeleonor

Alla inlägg den 7 juli 2012

Av Julia - 7 juli 2012 15:50

Hejhej! 

Här kommer som jag lovade mina favoriter den här sommaren. Enjoy!


Film

Min favoritfilm är definitivt "The Last Song". Jag har sett den hur många gånger som helst och ändå tröttnar jag inte. Andra filmer brukar jag bara kolla på beroende på vilket humör jag är på men denna film kan jag se när som helst, spelar ingen roll vilket humör jag har. "The Last Song"  är en jättemysig sommarfilm som handlar om livet, kärleken och familjen. Jag tyckte den var så bra att jag även läste boken, som nästan var ännu bättre! Den finns inte på svenska så man får läsa den på engelska men det gör den faktiskt bättre, i engelska böcker blir språket mycket vackrare. Ja nu gled jag ifrån ämnet lite men aja. 

 

 

Bok

Jag kan inte välja bara en enda bok men däremot kan jag välja en bokserie, vampire academy! Det är en serie på sex böcker plus några spin-offs skrivna av Richelle Mead, sjuuuukt bra! jag är kär i dom här böckerna och läser dom om och om igen. De handlar om en ascool halvvampyr som heter Rose Hathaway och hennes struliga liv. Kärlek, vänskap och död. Bästa böckerna ever! 

Bilden visar omslaget på den första delen i spin-off-serien. Den handlar om Sydney, en tjej som är med i vampire academy-böckerna. 

 


Låtar

Den här listan varierar väldigt mycket men jag tog med mina tre favoritlåtar just nu. 

Heart Like Stone - Greyson Chance

Lights - Ellie Goulding

Lyckligare Nu - Linnea Henriksson

Jag har säkert snart tjatat ut dom men så är det ju med musik! 


Skönhetsprodukter

Här har jag tre olika grejer: hårmunk, parfym och lip balm. 

Nummer ett: Hårmunk. Jag köpte min på h&m och den används flitigt, förstår inte hur jag klarat mig utan den förut! Haha jag vet inte riktigt om man kan kalla den för "skönhetsprodukt" direkt men den får vara med här ändå. 

  


Nummer två: Parfym. Då menar jag min favoritparfym, Laila Bagges "Rock Romance". Den luktar sjukt gott och flaskan är jättesöt!

 

Nummer tre: Lip balm! Jag är totalt beroende av mitt lipbalm och har varit det läänge nu. Jag får panik när jag glömmer det hemma och tänker bara på mina läppar då, inbillar mig att dom är jättetorra så det är ett måste att alltid ha med! Har testat lite olika men nu har jag hittat min favorit "Nivea camomille & calendula" som jag kommer hålla mig till. Håller läpparna fuktiga länge och luktar gott! Som Issa brukar säga: "Det luktar bakelse!"

 



Kläder

Jag har plockat ut två favoriter bland mina sommarkläder. 

Min shortsdress som jag köpte till skolavslutningen förra året och älskar, och mitt gråa linne jag köpte på bikbok när jag var i stockholm för några veckor sen. 

   


Ja, det var alla mina favoriter! (tror jag)

Ha det bra! 

Presentation


Julia, 16, Eskilstuna.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards