juliaeleonor

Alla inlägg den 13 juli 2012

Av Julia - 13 juli 2012 13:13

Hejhej!

Åhh jag kollade igenom gamla bilder och så hittade jag dom från när vi var i grekland första gången, på en jättefin ö bredvid rhodos som heter karpathos. Det var tydligen europas blåsigaste ö, fick vi veta när vi kom dit och det märktes verkligen. Men det var så varmt så det gjorde inget. Bussfärden till hotellet var lite läskig, man åkte på en sån där supersmal bergväg och här och var fanns det minnesskyltar efter folk som dött. Ön var väldigt karg och hade inte mycket grönska men hotellet var verkligen jättefint, så det gjorde inget. Helt klart min favoritresa, älskade allt där. 

 

Det här är jag, som ni kanske fattar, med världens ljusaste hår på våran balkong där på karpathos. Man kan även se lite av hotellet där i bakgrunden, så nu vet ni lite av hur det såg ut. Jag älskade det hotellet för det var inte så där hypermodernt och enormt som hotellen är nuförtiden utan det var litet och genuint och det märktes att det var grekiskt. 


 

 

Det här var utsikten från vår bungalow, det var så himla vackert! Till vänster, vid segelbåten, dit gick och badade varje dag. Det var en fin rätt liten strand och vattnet var jättevarmt så jag låg där och flöt i flera timmar medans frida och pappa snorklade och mamma var på stranden med klara.

 

 

 

Åhhh vad små vi var! Jag skulle börja femman minns jag. Men söta var vi :)

 

 

 

Hittade även bilderna från lesvos, vår andra resa till grekland. Det var sommaren till sexan och det var fint där med men jag tyckte mer om karpathos. Man kunde inte shoppa nånstans på lesvos, bara olivolja haha. Lesvos låg jättenära turkiet så när man var på stranden kunde man skymta turkiet på andra sidan.  Men vattnet var mycket varmare på karpathos, här var det bara runt 20. 

     

 

Så, nu vet ni lite mer om två av mina resor utomlands. 

 Ha det! 

 


Presentation


Julia, 16, Eskilstuna.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards